Technology For You

Applications , Computers , Technology , Tablets , SmartPhones and news

Technology For You

Applications , Computers , Technology , Tablets , SmartPhones and news

شبکه کردن دو کامپیوتر فقط با یک سیم شبکه و چند کلیک

شبکه کردن دو کامپیوتر فقط با یک سیم شبکه و چند کلید 

 برای علاقه مندان به بازی های شبکه ای و... 

 

برای دیدن مطلب روی ادامه ی مطلب کلیک کنید...

 

کابل LAN یا شبکه

ابتدا یک سیم شبکه تهیه کنید. پس از وصل کردن دو کامپیوتر به یکدیگر توسط کانکتور های کابل به کارت شبکه یا پورت شبکه روی آیکون My Computer هر یک از کامپیوتر ها راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب نمایید. سپس  در زبانه  Computer Name روی دکمه Change کلیک کنید تا پنجره ی Computer Nmae Change ظاهر شود.اسم کامپیوتر هایی مه قرار است در شبکه باشند باید متفوت بوده اما نام Work Group آن ها حتما باید یکی باشد. برای کامپیوتر ها نام PC_1 و PC_2 و برای نام شبکه Homenet را انتخاب و تایپ کنید. پس از انجام این تنظیمات در هر یک از سیستم ها ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد (Restart) آن ها باشد.پس از نام کامپیوتر ها و نام شبکه نوبت به تنظیمات اصلی شبکه میرسد.در کنترل پنل ویندوز هر دو کامپیوتر روی آیکون NetWork Connections کلیک کنید تا ظاهر شود. اگر کارت شبکه دارید باید آن را نصب کنید اگر هم ندارید و پورت شبکه دارید احتیاج به نصب کردن ندارد. در این پنجره آیکون Local Area Connection ظاهر می گردد. روی آیکون راست کلیک کنید و گزینه ی Properties را انتخاب کنید.سپس در پنجره ظاهر شده گزینه ی (Internet Protocol (TCP/IP را انتخاب کنید و بر روی دکمه Properties کلیک کنید. در پنجر ه ی ظاهر شده گزینه ی Use the Following IP Address را فعال کرده و در کادر IP Address یکی از کامپیوتر ها شماره ی 192.168.0.1 و در دیگری شماره ی 192.168.0.2 را وارد کنید.IP Address شماره ای است که کامپیوتر های شبکه از طریق آن یکدیگر را شناسایی میکنند و با هم ارتباط برقرار میکنند.همچنین در قسمت Subnet Mask هر دو کامپیوتر مقدار 255.255.255.0 را تایپ کنید. به این ترتیب کار شبکه شدن دو کامپیوتر به پایان میرسد و آیکون Network Connection دارای زیر نویس Connected می شود.همچنین آیکون کوچک دو کامپیوتر در کنار ساعت Taskbar اهر می شود که نشان دهده ی فعا بودن شبکه است. 

حالا می توانید از شبکه استفاده  کنید 

توجه داشته باشید: 

این مراحل برای ویندوز XP ذکر شده است . اگر شما ویندوز ویستا یا سون دارید ممکن است در وسط های این مراحل گیر کنید و نتوانید جاهایی که در بالا گفته شده است را پیدا کنید  

به همین علت اگر مشکلی داشتین می توایند در نظر ها بنویسید یا می توانید با کمی گشتن یا  Search  کردن محل مورد نظر خود را پیدا کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
meysam 18 بهمن 1389 ساعت 19:07 http://pasargad-shz.blogfa.com

سلام.
وب خوبی داری.
اماده تبادل لینک با شما هستیم.
منو با نام
اس ام اس عاشقانه
لینک کنید و بگید تا به چه اسمی لینکتون کنم.
best regards

omid 19 بهمن 1389 ساعت 12:13 http://tanha1366m.blogfa.com

سلام.
وب خوبی داری.
اماده تبادل لینک با شما هستیم.
منو با نام غمکده عشق
لینک کنید.
من شما را لینک خود قرارداده ام.
نظر بدی

[ بدون نام ] 31 شهریور 1390 ساعت 16:28

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد